Odstranění filtru pevných částic
Napsal: stř 20. srp 2014 14:15:57
Odstranění filtru pevných částic
Filtr pevných částic má mnoho označení. Nejčastěji používané je DPF filtr. Rovněž se používá označení FAP filtr, a to nejčastěji u francouzských vozů.
Pokud se vám tento filtr ucpe, jednou z možností je jeho odstranění. Odstranění filtru pevných částic probíhá tak, že je v první řadě nutné tzv. DPF/FAP filtr vymontovat. Následně podle přístupu ke keramické mřížce je ho nutno rozřezat. Vnitřek filtru se obvykle vybouchá pomocí kladiva a sekáče.
Po tomto zásahu nastává softwarová úprava řídicí jednotky. V řídicí jednotce je totiž nutné vyřadit z provozu snímače, které jsou na tento filtr napojeny.
Zde však nastává problém, protože jsou dvě skupiny odborníků.
První vám úpravu provede korektně a ta druhá si pohraje s vaším vozidlem tak, že můžete mít problém dostat vůz do původního stavu.
Úprava řídicí jednotky totiž není úplně nejběžnějším zásahem do vozidla. Pokud si dáte odstranit DPF filtr, tak určitě hledejte firmu, která má dostatek referencí. Samozřejmostí by měla být záloha řídicí jednotky. Pokud máte japonské vozidlo, hledejte takovou firmu, která má s těmito vozidly zkušenosti.
Pokud vám odstranění DPF filtru neudělají korektně, může se velmi snadno stát, že budete hledat někoho, kdo vám dá celé vozidlo do původního stavu. V takovém případě je prvořadé nahození řídicí jednotky do původního stavu. Dále je nutné zkontrolovat všechny snímače napojené na DPF filtr. Je totiž možné, že některý z nich byl vlivem vysokých teplot zničen. A samozřejmě následně nastupují položky nákup nového DPF filtru a práce mechanika. Nesmíme zapomínat, že jste již dříve platili někomu za to, že filtr pevných částic z vozidla odstranil. Když si toto všechno spočítáte, určitě stojí za zvážení již při prvních vážných příznacích nákup nového DPF filtru. V dnešní době ceny DPF/FAP filtrů začínají pouze na o málo vyšších částkách, než kolik stojí jejich odstranění. Z tohoto důvodu se vyplatí koupě nového dílu. Další velkou nevýhodou odstranění DPF filtru je vysoká pokuta, která vám hrozí v sousedních zemích. Západní sousedé již velmi dobře vědí, jaký je to problém, a pozorně si vozidel s takto upraveným dílem všímají! Na to, aby vám dali pokutu, jim stačí snímač, kterým dokážou změřit saze přímo ve vašem výfuku během pár minut.
Filtr pevných částic má mnoho označení. Nejčastěji používané je DPF filtr. Rovněž se používá označení FAP filtr, a to nejčastěji u francouzských vozů.
Pokud se vám tento filtr ucpe, jednou z možností je jeho odstranění. Odstranění filtru pevných částic probíhá tak, že je v první řadě nutné tzv. DPF/FAP filtr vymontovat. Následně podle přístupu ke keramické mřížce je ho nutno rozřezat. Vnitřek filtru se obvykle vybouchá pomocí kladiva a sekáče.
Po tomto zásahu nastává softwarová úprava řídicí jednotky. V řídicí jednotce je totiž nutné vyřadit z provozu snímače, které jsou na tento filtr napojeny.
Zde však nastává problém, protože jsou dvě skupiny odborníků.
První vám úpravu provede korektně a ta druhá si pohraje s vaším vozidlem tak, že můžete mít problém dostat vůz do původního stavu.
Úprava řídicí jednotky totiž není úplně nejběžnějším zásahem do vozidla. Pokud si dáte odstranit DPF filtr, tak určitě hledejte firmu, která má dostatek referencí. Samozřejmostí by měla být záloha řídicí jednotky. Pokud máte japonské vozidlo, hledejte takovou firmu, která má s těmito vozidly zkušenosti.
Pokud vám odstranění DPF filtru neudělají korektně, může se velmi snadno stát, že budete hledat někoho, kdo vám dá celé vozidlo do původního stavu. V takovém případě je prvořadé nahození řídicí jednotky do původního stavu. Dále je nutné zkontrolovat všechny snímače napojené na DPF filtr. Je totiž možné, že některý z nich byl vlivem vysokých teplot zničen. A samozřejmě následně nastupují položky nákup nového DPF filtru a práce mechanika. Nesmíme zapomínat, že jste již dříve platili někomu za to, že filtr pevných částic z vozidla odstranil. Když si toto všechno spočítáte, určitě stojí za zvážení již při prvních vážných příznacích nákup nového DPF filtru. V dnešní době ceny DPF/FAP filtrů začínají pouze na o málo vyšších částkách, než kolik stojí jejich odstranění. Z tohoto důvodu se vyplatí koupě nového dílu. Další velkou nevýhodou odstranění DPF filtru je vysoká pokuta, která vám hrozí v sousedních zemích. Západní sousedé již velmi dobře vědí, jaký je to problém, a pozorně si vozidel s takto upraveným dílem všímají! Na to, aby vám dali pokutu, jim stačí snímač, kterým dokážou změřit saze přímo ve vašem výfuku během pár minut.