Právě je úte 18. zář 2018 17:26:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odstranění filtru pevných částic
PříspěvekNapsal: stř 20. srp 2014 14:15:57 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 34
Odstranění filtru pevných částic

Filtr pevných částic má mnoho označení. Nejčastěji používané je DPF filtr. Rovněž se používá označení FAP filtr, a to nejčastěji u francouzských vozů.

Pokud se vám tento filtr ucpe, jednou z možností je jeho odstranění. Odstranění filtru pevných částic probíhá tak, že je v první řadě nutné tzv. DPF/FAP filtr vymontovat. Následně podle přístupu ke keramické mřížce je ho nutno rozřezat. Vnitřek filtru se obvykle vybouchá pomocí kladiva a sekáče.

Po tomto zásahu nastává softwarová úprava řídicí jednotky. V řídicí jednotce je totiž nutné vyřadit z provozu snímače, které jsou na tento filtr napojeny.

Zde však nastává problém, protože jsou dvě skupiny odborníků.
První vám úpravu provede korektně a ta druhá si pohraje s vaším vozidlem tak, že můžete mít problém dostat vůz do původního stavu.

Úprava řídicí jednotky totiž není úplně nejběžnějším zásahem do vozidla. Pokud si dáte odstranit DPF filtr, tak určitě hledejte firmu, která má dostatek referencí. Samozřejmostí by měla být záloha řídicí jednotky. Pokud máte japonské vozidlo, hledejte takovou firmu, která má s těmito vozidly zkušenosti.

Pokud vám odstranění DPF filtru neudělají korektně, může se velmi snadno stát, že budete hledat někoho, kdo vám dá celé vozidlo do původního stavu. V takovém případě je prvořadé nahození řídicí jednotky do původního stavu. Dále je nutné zkontrolovat všechny snímače napojené na DPF filtr. Je totiž možné, že některý z nich byl vlivem vysokých teplot zničen. A samozřejmě následně nastupují položky nákup nového DPF filtru a práce mechanika. Nesmíme zapomínat, že jste již dříve platili někomu za to, že filtr pevných částic z vozidla odstranil. Když si toto všechno spočítáte, určitě stojí za zvážení již při prvních vážných příznacích nákup nového DPF filtru. V dnešní době ceny DPF/FAP filtrů začínají pouze na o málo vyšších částkách, než kolik stojí jejich odstranění. Z tohoto důvodu se vyplatí koupě nového dílu. Další velkou nevýhodou odstranění DPF filtru je vysoká pokuta, která vám hrozí v sousedních zemích. Západní sousedé již velmi dobře vědí, jaký je to problém, a pozorně si vozidel s takto upraveným dílem všímají! Na to, aby vám dali pokutu, jim stačí snímač, kterým dokážou změřit saze přímo ve vašem výfuku během pár minut.


Přílohy:
P1150826.JPG
P1150826.JPG [ 177.56 KiB | Zobrazeno 24665 krát ]
IMG_1178.JPG
IMG_1178.JPG [ 164.63 KiB | Zobrazeno 24665 krát ]
2.JPG
2.JPG [ 60.8 KiB | Zobrazeno 24665 krát ]
1.JPG
1.JPG [ 121.13 KiB | Zobrazeno 24665 krát ]

_________________
Tuning | Stavitelné podvozky
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt | Zpracování osobních údajů